Dwór Czeczów - Centrum Kultury Podgórza

Dwór Czeczów - Centrum Kultury Podgórza
Fot. Centrum Kultury Podgórza

Dwór Czeczów, będący placówką kulturalną w strukturach Domu Kultury „Podgórze”, znajduje się w Starym Bieżanowie. Jest to zabytkowy obiekt, którego najstarsze zachowane fragmenty datowane są na XV wiek. W swojej ofercie na bardzo wysokiej pozycji lokuje odbiorców, jakimi są dzieci w różnym wieku. Jest to podyktowane zdiagnozowanymi potrzebami naszej społeczności lokalnej w Starym Bieżanowie, w oparciu o które budujemy nasze propozycje programowe. Wśród oczekiwań stawianych nam znajdują się zajęcia z zakresu szeroko pojętej edukacji kulturalnej. Obejmują one zróżnicowane pod względem tematycznym warsztaty, m.in.  taneczne, artystyczne, plastyczne,  muzyczne, teatralne, spotkania z autorami książek dla dzieci.

Spotkania w Klubie Rodziców, w których biorą udział rodzice, opiekunowie wraz z dziećmi w wieku od 0 do 3 lat. Celem tych zajęć jest nie tylko stworzenie przestrzeni pozwalającej na spędzenie wolnego czasu, ale również na integrację rodzin, wymianę doświadczeń, eliminację poczucia osamotnienia i opuszczenia towarzyszącego bardzo często mamom opiekującym się swoimi pociechami, w końcu na podniesienie kompetencji rodzicielskich dzięki oferowanym zajęciom tematycznym.

 

Harmonogram działania Klubu Rodziców online


05, 12, 19, 26.05 (wtorki) godz. 9.30 gr. I; godz. 10.30 gr. II - Czytadełko (globalne czytanie metodą Glenna Domana); prowadzenie: Joanna Tokarczyk-Chyłek

Czytadełko to zajęcia, na których wspólnie spędzony czas ma być przede wszystkim dobrą, swobodną zabawą, rozwijającą prawą półkulę mózgu. Jedną z proponowanych zabaw jest: „zabawa w czytanie”. Podczas jej trwania demonstrujemy dziecku specjalnie przygotowane tablice z wyrazami. Poznawane słowa nosimy na szyi, przytulamy, eksperymentujemy z nimi na wszystkie możliwe sposoby, wszystko po to, by ułatwić ich przyswojenie i zapamiętywanie, a w konsekwencji czytanie. Nasza nauko – zabawa nie ma jednak nic wspólnego ze szkolnym przymusem, stresem. Dlatego tak ważne są uśmiechnięte buzie dzieci. Zajęcia są uzupełnione o globalne czytanie prowadzone metodą Glenna Domana. Mają pokazać, w jaki sposób nauczyć małe dziecko czytać, znacznie przy tym poszerzając jego rozwój, ułatwiając życiowy start.

 

05, 12, 19, 26.05 (wtorki) godz. 11.30 - Sportowy duch i ruch; prowadzenie: Joanna Tokarczyk-Chyłek

To zajęcia ogólnorozwojowe łączące różne elementy ruchu z muzyką, tańcem i rozciąganiem. Zabawy ruchowe przyczynią się do zwiększenia wydajności fizycznej, rozwoju motoryki, wzmocnią więzadła oraz układ kostno-stawowy, ukształtują prawidłową postawę ciała. Rozwiną u dzieci szybkość, wytrzymałość, zwinność i zręczność. Energiczne prowadzenie przyczyni się do rozładowania napięć, zaś aktywność dzieci sprawi, że będą bardziej cierpliwie pokonywać trudności.

 

06.05 (środa) godz. 10.00 - Warsztaty muzykoterapii; prowadzenie: Paulina Olko

Podczas tych zajęć rodzice z dziećmi wykonają proste instrumenty oraz będą brać udział w zabawach muzycznych. Wykonywać będą wspólne improwizacje instrumentalne, pobudzając wrażliwość muzyczną. Zajęcia te to również nauka uważnego i świadomego słuchania muzyki. Uczestnicy będą się uczyć wspólnie piosenek. Dzięki tym spotkaniom będzie się wzmacniać relacja pomiędzy rodzicami a dziećmi.

 

07, 14, 21, 28.05 (czwartki) godz. 9.00 – grupa I; godz.10.00 – grupa II - Zajęcia umuzykalniające wg metody prof.  E.E. Gordona, prowadzenie: Monika Madej Zajęcia polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka. Głównym narzędziem osoby prowadzącej jest głos wspomagany także instrumentami orffowskimi (grzechotki, kastaniety, tamburyny, dzwonki). We wspólnej zabawie wykorzystywane są również takie akcesoria jak chusta Klanzy, piórka, chustki, wstążki, bańki mydlane. Zajęcia pokazują, ile radości można czerpać z improwizacji, jak można się bawić przy muzyce i z muzyką. Umuzykalnianie metodą prof. Gordona we wczesnym okresie życia dziecka wspomaga naturalny proces rozumienia muzyki, ułatwia tworzenie oraz improwizowanie, stymuluje wszechstronny rozwój i pobudza zdolność komunikowania się. Dzięki nim dzieci zyskują także większą płynność mowy i lepszą dykcję. Ponadto pojawiają się i inne zalety, przede wszystkim większa zdolność koncentracji, co z kolei ma niebotyczny wpływ na rozwój intelektualny dziecka. 

 

13, 27.05 (środy) godz. 11.00 - Zajęcia ogólnorozwojowe Bystry Bobas; prowadzenie: psycholog Joanna Kaleta

Są to zajęcia sensoryczno-rozwojowe, które stymulują i wspierają rozwój psychofizyczny niemowląt i dzieci, wspomagają prawidłową integrację sensoryczną oraz wzmacniają więź między rodzicem a dzieckiem. Podczas zajęć prowadzimy starannie dobrane do wieku i możliwości psychofizycznych dzieci ćwiczenia oraz zabawy przygotowane przez psychologa dziecięcego. Angażujemy zmysły bobasów (wzrok, słuch, dotyk, węch, a w starszej grupie także smak), śpiewamy piosenki w języku polskim i angielskim, pokazujemy rodzicom, jak mogą bawić się z maluchami w domu. Zajęcia są wspaniałą okazją do pierwszych kontaktów niemowlaka z innymi dziećmi, spędzenia miłego czasu wspólnie z innymi rodzicami, a ponadto dostarczają wszystkim wyśmienitej zabawy!

 

Zajęcia prowadzone są na platformie Zoom.

 

 

 

Dla posiadaczy Karty Klubu Rodziców wstęp bezpłatny.

 

Kontakt:

Dwór Czeczów - Centrum Kultury Podgórza

ul. ks. Popiełuszki 36, 30-898 Kraków

e-mail: czeczow@ckpodgorza.pl

tel. 12 651 39 13, 509 590 322

strona internetowa: www.dworczeczow.pl

 

Adres:
ul.Księdza Popiełuszki 36, Kraków
Tagi: dzieci, rodzina

pokaż metkę
Osoba publikująca: Joanna Madej
Podmiot publikujący: KKR