górne tło

Dwór Czeczów - Centrum Kultury Podgórza

Dwór Czeczów, będący placówką kulturalną w strukturach Centrum Kultury Podgórza, znajduje się w Starym Bieżanowie. Jest to zabytkowy obiekt, którego najstarsze zachowane fragmenty datowane są na XV wiek. W swojej ofercie na bardzo wysokiej pozycji lokuje odbiorców, jakimi są dzieci w różnym wieku. Jest to podyktowane zdiagnozowanymi potrzebami naszej społeczności lokalnej w Starym Bieżanowie, w oparciu o które budujemy nasze propozycje programowe. Wśród oczekiwań stawianych nam znajdują się zajęcia z zakresu szeroko pojętej edukacji kulturalnej. Obejmują one zróżnicowane pod względem tematycznym warsztaty, m.in.  taneczne, artystyczne, plastyczne,  muzyczne, teatralne, spotkania z autorami książek dla dzieci.

Spotkania w Klubie Rodziców to zajęcia, w których biorą udział rodzice lub opiekunowie wraz z dziećmi w wieku od 0 do 3 lat. Ich celem jest nie tylko stworzenie przestrzeni pozwalającej na spędzenie wolnego czasu, ale również na integrację rodzin, wymianę doświadczeń, eliminację poczucia osamotnienia i opuszczenia oraz podniesienie kompetencji rodzicielskich, dzięki oferowanym zajęciom tematycznym.

 

 

Harmonogram zajęć Klubu Rodziców w październiku


 

6, 13, 20, 27.10 (poniedziałek), godz. 11.30

Zajęcia ogólnorozwojowe - animacyjne dla dzieci wraz z rodzicami

Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy i są ukierunkowane na wszechstronne wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawę, ruch, działania plastyczne, rytmiczne oraz proste formy aktywności grupowej. Głównym celem spotkań jest pobudzanie aktywności dzieci, wzmacnianie ich kompetencji społecznych oraz budowanie więzi z rodzicami poprzez wspólne spędzanie czasu. Dzieci uczą się funkcjonowania w grupie rówieśniczej, współpracy, samodzielności i wyrażania emocji, a także nabywają nowe umiejętności i nawyki. Zajęcia mają sprzyjać adaptacji do wspólnej, twórczej zabawy oraz rozwijaniu takich cech jak cierpliwość, odwaga i zaradność w sytuacjach wyzwań. Jednocześnie spotkania stanowią przestrzeń integracji rodziców, dając możliwość nawiązywania relacji, wymiany doświadczeń oraz aktywnego uczestnictwa w rozwoju własnych dzieci. Rodzice biorą udział w zajęciach razem z dziećmi, obserwując ich postępy i poznając ich możliwości.

 

7, 14, 21, 28.10 (wtorek), godz. 9.00 oraz 10.00

Czytadełko (globalne czytanie metodą Glenna Domana)

Program zajęć obejmuje: zabawy wspierające rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dziecka, z wykorzystaniem elementów tzw. „zabawy w czytanie”, polegającej na demonstrowaniu specjalnie przygotowanych tablic z wyrazami oraz pracy z nimi w sposób angażujący zmysły i emocje (noszenie, przytulanie, manipulowanie). Zajęcia będą miały charakter swobodny, radosny i przyjazny dziecku, z naciskiem na budowanie pozytywnego nastawienia do nauki i języka pisanego. Integralną częścią programu będzie globalne czytanie metodą Glenna Domana, polegające na prezentowaniu dzieciom wyrazów i prostych zdań w sposób umożliwiający intuicyjne przyswajanie języka pisanego. Metoda ta wspiera nie tylko rozwój kompetencji językowych, ale również ogólny rozwój poznawczy dziecka, poprzez intensywną stymulację mózgu oraz rozwijanie zdolności pamięciowych i koncentracji. Zajęcia będą prowadzone w sposób praktyczny, z uwzględnieniem zabaw ruchowych, sensorycznych, muzycznych i rytmicznych, służących pogłębianiu kontaktu dziecka z językiem oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa i radości. Każde spotkanie dostosowywane będzie indywidualnie do możliwości i tempa grupy. W ramach zajęć możliwe będzie również angażowanie rodziców w proces edukacyjny, poprzez krótkie instruktaże i materiały wspomagające do pracy w domu.

Zajęcia prowadzone w dwóch grupach (bez podziału na wiek uczestników).

 

7, 14, 21, 28.10 (wtorek), godz. 11.00

Sportowy duch i ruch

Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy, łącząc różne elementy ruchu z muzyką, tańcem i rozciąganiem. Podczas zajęć uczestnicy będą angażować się w zabawy ruchowe, które przyczynią się do zwiększenia wydolności fizycznej oraz rozwoju motoryki. Program zajęć obejmuje ćwiczenia wzmacniające więzadła i układ kostno-stawowy, a także działania kształtujące prawidłową postawę ciała. Zajęcia wspierać będą rozwój szybkości, wytrzymałości, zwinności i zręczności dzieci. Dynamiczne prowadzenie zajęć ma sprzyjać rozładowaniu napięć i stresu, a także pomagać uczestnikom w rozwijaniu cierpliwości podczas pokonywania codziennych trudności.

 

1, 8, 15, 22, 29.10 (środa), godz. 9.00      

Fit Mama

Zajęcia mają na celu wspieranie powrotu do dobrej kondycji fizycznej i sylwetki poprzez bezpieczne ćwiczenia dostosowane do specyficznych potrzeb kobiet w okresie poporodowym. Program skupia się na pracy nad prawidłową postawą ciała, odciążaniu kręgosłupa oraz rozluźnianiu napięć mięśniowych. Zajęcia uwzględniają delikatne rozciąganie i wzmacnianie ciała, pomagając uczestniczkom radzić sobie z wyzwaniami związanymi z bólem oraz obciążeniami stawów i kręgosłupa charakterystycznymi dla pierwszych lat macierzyństwa.

Trening dotyczy Mam, jednak podczas zajęć na sali mogą przebywać dzieci do lat 3.

 

2, 9, 16, 23, 30.10 (czwartek), godz. 9.00 - grupa I (od 0 do 12 miesięcy), godz. 13.15 - grupa II (od 1 do 3 lat)

Zajęcia umuzykalniające wg metody prof.  E.E. Gordona

Program zajęć oparty jest na założeniach teorii uczenia się muzyki Edwina E. Gordona i zakłada rozwój zdolności muzycznych dzieci poprzez kontakt z różnorodnym materiałem dźwiękowym. Spotkania opierają się na śpiewie, rytmie i swobodnym ruchu, a ich celem jest wspieranie rozwoju słuchu muzycznego, poczucia rytmu, języka i koncentracji. Uczestnictwo dzieci razem z opiekunami w przyjaznym środowisku sprzyja budowaniu więzi oraz naturalnemu przyswajaniu muzyki w atmosferze zabawy i bliskości.

Praca odbywa się w dwóch grupach - młodszej (do roczku) i starszej – po 12 dzieci, z opiekunami.

 

23, 30.10 (czwartek), godz. 10.00

Zajęcia sensoryczno-motoryczne

Zajęcia sensoryczno-motoryczne mają na celu wspieranie rozwoju integracji sensorycznej oraz sprawności ruchowej najmłodszych dzieci. Program opiera się na różnorodnych aktywnościach angażujących zmysły wzroku, słuchu, dotyku, propriocepcji i równowagi, a także na ćwiczeniach wspomagających rozwój motoryki dużej i małej. Uczestnicy będą doświadczać bodźców o różnych natężeniach poprzez zabawy z materiałami o rozmaitych fakturach, kolorach i dźwiękach, torami przeszkód, elementami równoważnymi oraz prostymi zabawami rytmiczno-ruchowymi. Zajęcia wspomagają rozwój mowy, koordynacji, równowagi, koncentracji uwagi oraz świadomości własnego ciała, sprzyjają też budowaniu więzi emocjonalnej między dzieckiem a opiekunem. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom dzieci uczą się lepiej odbierać i przetwarzać bodźce z otoczenia, co przekłada się na ich funkcjonowanie w codziennym życiu oraz relacjach społecznych.

 

30.10 (czwartek), godz. 11.00

Warsztaty multisensoryczne                                   

Warsztaty multisensoryczne są formą ukierunkowanej zabawy, której celem jest stymulowanie wszystkich zmysłów dziecka i wspieranie integracji sensorycznej - zdolności do prawidłowego odbierania, przetwarzania i reagowania na bodźce pochodzące z otoczenia. Zajęcia mają wspierać rozwój mózgu dziecka poprzez zróżnicowane doświadczenia angażujące zmysł dotyku, wzroku, słuchu, równowagi i propriocepcji. Każde spotkanie ma charakter rozwojowy, edukacyjny i zabawowy, zapewniając dzieciom przestrzeń do samodzielnej eksploracji, swobodnej ekspresji i twórczej aktywności. Kluczowym założeniem jest budowanie pozytywnych doświadczeń sensorycznych oraz wspieranie umiejętności poznawczych, ruchowych i emocjonalnych. Warsztaty służą również pogłębianiu więzi między rodzicem a dzieckiem poprzez wspólne uczestnictwo w zabawie, obserwowanie reakcji dziecka oraz aktywne wspieranie jego rozwoju.

Limit dzieci w grupie wynosi 12 osób.

 

3, 10, 17, 24, 31.10 (piątek), godz. 10.00 (powyżej 1 r.ż.), godz. 11.00 (do 1 r.ż.)

Warsztaty „Bystry Bobas”

„Bystry Bobas” to zajęcia sensoryczno-rozwojowe wspierające wszechstronny rozwój psychofizyczny niemowląt i małych dzieci. Program zajęć oparty jest na ćwiczeniach i zabawach dostosowanych do wieku i etapu rozwojowego uczestników, przygotowanych przez specjalistę - psychologa dziecięcego. Zajęcia mają na celu stymulację zmysłów, rozwój dużej i małej motoryki, wspomaganie integracji sensorycznej, a także budowanie bezpiecznej i świadomej relacji między rodzicem a dzieckiem. W toku spotkań wykorzystywane są różnorodne materiały edukacyjne i sensoryczne (np. chusty, piłki, instrumenty), a także elementy muzyki i ruchu. Zajęcia wspierają rozwój mowy, koncentracji i orientacji w przestrzeni. Istotnym komponentem programu jest edukacja rodziców w zakresie wspierania rozwoju dziecka oraz integracja uczestników w bezpiecznym, wspierającym środowisku. Zajęcia prowadzone są w dwóch grupach - godz. 11.00 - młodsze dzieci do 12 miesięcy i godz. 10.00 - starsze powyżej 1 roku życia.

 

 

 

KONTAKT:

Dwór Czeczów - Centrum Kultury Podgórza

ul. ks. Popiełuszki 36, 30-898 Kraków

Tel.: 12 651 39 13, 509 590 322

E-mail: czeczow@ckpodgorza.pl

www.dworczeczow.pl