górne tło

Noworoczny Koncert w Teatrze im. Juliusza Słowackiego

Najsłynniejsze walce, marsze i polki Johanna Straussa oraz arie Wolfganga Amadeusza Mozarta w wykonaniu uznanych krakowskich muzyków, pod batutą jednego z najbardziej utalentowanych dyrygentów w Europie. A wszystko to w wyjątkowej scenerii zabytkowych, teatralnych wnętrz. Serdecznie zapraszamy – już po raz 25. – na organizowany przez Centrum Kultury Podgórza Koncert Noworoczny, który odbędzie się 1 stycznia 2018 r. o godz. 16.00 oraz 19.30 w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Bilety do nabycia w kasie Teatru.
Wzorowany na słynnych koncertach wiedeńskich, Koncert Noworoczny jest organizowany cyklicznie od 1993 r. W ramach wydarzenia orkiestra − od 25 lat niezmiennie Kamerata Krakowska − wykonuje utwory muzyki klasycznej i operetkowej. Tym razem będą to najsłynniejsze walce, marsze i polki Johanna Straussa oraz arie operetkowe Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Orkiestrę poprowadzi Michał Dworzyński – zdaniem wielu krytyków jeden z najbardziej utalentowanych dyrygentów Europy swojego pokolenia. Zaśpiewają wybitni polscy soliści − Olga Pasiecznik (sopran) i Robert Gierlach (bas-baryton) – na co dzień występujący na prestiżowych scenach operowych i estradach koncertowych w Polsce i daleko poza granicami kraju (m.in. w większości krajów europejskich, w Japonii oraz w Ameryce Północnej). Dopełnieniem całości będzie zabytkowe, majestatyczne wnętrze Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (Duża Scena), w którym odbędzie się to wyjątkowe wydarzenie. Muzyczną ucztę zakończy noworoczny toast lampką szampana wzniesiony wspólnie przez artystów i gości.
Bilety na Koncert Noworoczny (popołudniowy o godz. 16.00 lub wieczorny o godz. 19.30) – w cenie: 90, 145 i 155 zł − są do nabycia w kasie Teatru im. Juliusza Słowackiego (plac Św. Ducha 1) w godzinach jej otwarcia (poniedziałek: 10.00-14.00 i 14.30-18.00, wtorek-sobota: godz. 9.00-14.00 i 14.30-19.00). Telefoniczna rezerwacja biletów pod numerem: 12 12 424 45 25. Organizatorem wydarzenia jest Centrum Kultury Podgórza oraz Stowarzyszenie Artystyczne Horizon. Szczegółwe informacje na ckpodgorza.pl oraz slowacki.krakow.pl.

 

Jubileuszowy Koncert Noworoczny – WYKONAWCY

KAMERATA KRAKOWSKA − orkiestra kameralna, powstała w 1989 r. z inicjatywy Matthiasa Hermanna – profesora Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. Zespół tworzą uznani krakowscy muzycy, grający zawodowo w orkiestrach: Filharmonii Krakowskiej, Capella Cracoviensis i Sinfonietta Cracovia. Jednym z głównych celów artystycznych orkiestry jest promowanie twórczości polskich i niemieckich kompozytorów.
Kamerata Krakowska ma w swoim dorobku trzy płyty CD – z repertuarem klasycznym, polską i niemiecką muzyką współczesną oraz utworami polskich i niemieckich kompozytorów okresu oświecenia i romantyzmu.


MICHAŁ DWORZYŃSKI − ukończył z wyróżnieniem studia dyrygenckie w warszawskiej Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytecie im. Fryderyka Chopina) pod kierunkiem Antoniego Wita i w berlińskiej Hochschule für Musik Hanns Eisler w klasie Christiana Ehwalda. W marcu 2015 r. uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej na Wydziale Dyrygentury Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Był stypendystą Japońsko-Polskiej Fundacji Muzycznej JESC (2004) oraz (wielokrotnie) Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (stypendia twórcze i w ramach programu Młoda Polska).
W wieku 21 lat został asystentem dyrygenta w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR). W latach 2008–2010 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Orkiestry Akademii Beethovenowskiej w Krakowie, w sezonie koncertowym 2012-2013 pierwszego dyrygenta Orkiestry Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, następnie w latach 2013-2015 Dyrektora Artystycznego Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie oraz pierwszego dyrygenta gościnnego japońskiej Yamagata Symphony Orchestra. Obecnie prowadzi klasę dyrygentury na Akademii Muzycznej im. F. Noskowskiego w Bydgoszczy. Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia za promocję muzyki polskiej, w tym w 2007 roku medal Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków SPAM za zasługi dla muzyki polskiej. Dyrygował wszystkimi znaczącymi polskimi orkiestrami.
Jego międzynarodowa kariera rozpoczęła się od zwycięstwa w Donatella Flick Conducting Competition w Londynie w 2006 roku, dzięki któremu otrzymał (na dwa lata) stanowisko dyrygenta-asystenta w London Symphony Orchestra − współpracował m.in. z Valerym Gergievem i Sir Colinem Davisem. Ponadto, jest laureatem drugiej nagrody na II Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim Prix Credit Suisse w Grenchen (Szwajcaria, 2002) oraz zwycięzcą konkursów w Zagrzebiu (Lovro von Matačić 2003) i południowokoreańskim Suwon (2005). Występował z czołowymi orkiestrami Europy, Australii, RPA, Stanów Zjednoczonych i Japonii.


OLGA PASIECZNIK (PASICHNYK) − zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w 1992 r., a cztery lata później na scenie Thęatre des Champs-Elysćes w Paryżu jako Pamina w „Czarodziejskim flecie” Mozarta. Ma na koncie ponad czterdzieści partii, m.in. w operach Monteverdiego, Glucka, Handla, Mozarta, Webera, Bizeta. Rossiniego, Verdiego, Pucciniego, Debussy'ego i Czajkowskiego oraz kompozytorów współczesnych, które wykonywała na najbardziej znanych i prestiżowych scenach świata. Role te przyniosły jej wielkie uznanie krytyki i publiczności. Występuje także w repertuarze kameralnym oraz w recitalach, z siostrą − pianistką Natalią Pasiecznik, a także na licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych w niemal wszystkich krajach Europy, w USA, Kanadzie, Chinach, Japonii i Australii. Wielokrotnie współpracowała z najwybitniejszymi orkiestrami z Polski i całego świata.
Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych w s’Hertogenbosch w Holandii, Mirjam Helin w Helsinkach oraz im. Królowej Elżbiety w Brukseli. Została wyróżniona także w Polsce − Paszportem tygodnika „Polityka" (1997), nagrodami polskiego przemysłu fonograficznego − Fryderyk za najlepsze nagrania solowe (1997, 2004), nagrodą Orfeusz festiwalu Warszawska Jesień (1999), Złotym Krzyżem Zasługi (2001) oraz Nagrodą im. A. Hiolskiego (2004) za najlepszą kobiecą rolę operową. W 2005 i 2010 roku została nominowana przez międzynarodowy magazyn operowy „Opernwelt" do tytułu „Najlepsza śpiewaczka sezonu artystycznego". W 2011 artystka otrzymała doroczną Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 została odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 50 CD i DVD.


ROBERT GIERLACH – absolwent Akademii Muzycznej (obecnie Uniwersytetu) im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu.. Otrzymał I nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Viottiego w Vercelli we Włoszech i Nagrodę Publiczności na Konkursie im. Alfredo Krausa w Las Palmas.
Już jako student rozpoczął współpracę z Warszawską Operą Kameralną, śpiewając w „Weselu Figara” i „Don Giovannim” Mozarta. W tym czasie występował również w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie jako Don Basilio w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego. Z zespołami tych teatrów odbył liczne podróże zagraniczne (Hiszpania, Francja, Niemcy, Belgia, Szwajcaria, Japonia). Robert Gierlach występuje na prestiżowych scenach operowych i estradach koncertowych Europy, Ameryki Północnej i Japonii. Współpracował z wieloma znanymi dyrygentami, reżyserami operowymi oraz śpiewakami. W ostatnich sezonach można było go usłyszeć m.in. w Opera Ottawa (Figaro), Tokyo-NHK (Król Edyp-Creon) oraz jako Don Giovanniego w Arizona Opera i Cleveland Opera. Wystąpił również w Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Don Giovanni, Figaro, Hrabia, Papageno, Oniegin) oraz Operze Krakowskiej (Figaro, Hrabia). Jest też cenionym wykonawcą pieśni. Od dwóch lat prowadzi również klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

CKP Noworoczny Koncert w Teatrze im. Juliusza Słowackiego PLAKAT.jpg